جمعه, 03 خرداد 1398

به گزارش خبرنگار پایگاه موسسه راهیان کوثر، سودابه محمدی مدیریت دبیرستان دوره اول گل های فاطمه در جمعی از دانش آموزان پیرامون اثربخشی بیشتر آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدرسه ایراد فرمودند: اگر آزمون‌های پیشرفت تحصیلی را به واسطه اسمشان تحلیل کنیم باید آزمون‌هایی باشد که به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان منجر شود، یعنی ضعف‌ها را بشناسد و آنها را تقویت کند، در حالی که میزان پیشرفت تحصیلی هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی را هم می‌سنجد و از این طریق عملکرد نظام آموزشی را بررسی می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: هدف این آزمون خیلی سبز، سنجش میزان پیشرفت تحصیلی هر دانش‌آموز است که معمولا سه بار در سال برگزار می‌شود و حاصلش می‌شود یک کارنامه با درصدهایی برای هر درس که با اغماض و خوشبینی می‌شود گفت میزان یادگیری دانش‌آموزان را سنجیده است.

وی افزود: جهت بهبود عملکرد آزمونهای پیشرفت تحصیلی و نیز بازدهی هر چه بیشتر یک آزمون لازم است دانش‌آموزان آمادگی کافی برای آزمون را کسب نمایند.

مدیریت دوره اول گلهای فاطمه ابراز داشت: دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون‌ها باید برای پاسخ‌دهی به بخشی از سؤالات برخورد خلاقانه با مسائل داشته باشند، بدین معنا که معلومات اولیه و درک دقیق مفاهیم علمی مواد اولیه حل آن‌هاست، اما دقت نظر و نگرشی متفاوت لازم است تا بتوان به سؤال پاسخ داد. این سؤالات علاوه بر سنجش خلاقیت دانش‌آموزان، تمرینی مؤثر برای پرورش خلاقیت آن‌ها نیز می‌باشد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از هر آزمون، پاسخ‌نامه تشریحی در اختیار دانش‌آموزان قرار ‌می گیرد که این موضوع می‌تواند کمک شایانی به یادگیری مطالب درسی و رفع ابهامات موجود در ذهن آن‌ها نماید و کارنامه‌های توصیفی که می‌تواند عملکرد دانش‌آموزان را به آن‌ها نشان داده و نقاط ضعف و قوتشان را بازگو کند.

این نشست دانش آموزی با اهدای هدیه به دانش آموزان حائز تراز بالای ۷۰۰۰ در مرحله سوم آزمون پیشرفت تحصیلی پایان پذیرفت.

برای مشاهده تصاویر مربوطه به گالری تصاویر مراجعه نمایید .

دبیرستان دوره اول گلهای فاطمه (س)

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه تسنیم رحمت محفوظ می باشد.

طراحی و اجراء توسط: هنر نهم